FYS-TRENER TIL A-LAGET

Vetle Dalberg er engasjert som fys-trener for a-laget i perioden mot sesongstart for GET-ligaen 19/20.

2019-04-26
Trond-ErikLarsen250

Vetle er utdannet i idrettsvitenskap ved NTNU i Trondheim, med bacheloroppgave om "ishockeytalentet" og ferdighetsutvikling i norsk ishockey.

Ved siden av studiene ved NTNU arbeidet han som trener ved Strinda Toppidrett ishockey i Trondheim og var samtidig hovedtrener for Nidaros U16 (2001-kullet), som tok sølvmedaljer i NM denne sesongen.

Vetle har også mange sesonger bak seg som trener for aldersbestemte lag i Manglerud Star og har også jobbet som fysisk coach for ishockey, basket og håndballspillere hos Oslo Idrettssenter i flere år.

Som spiller har Vetle gode meritter med aldersbestemte lag i Manglerud Star. 3 NM gull, 2 seriegull, samt flere sølv og bronsemedaljer fra NM og serie. Han rakk også noen seriekamper for Grüner sitt A-lag i 2014 før skøytene ble lagt på hylla pga skader.

Vi er godt fornøyd med jobben Vetle gjorde med a-laget i fjor sommer og det er derfor svært gledelig at ny avtale er på plass. Vi har også en intensjonsavtale om å videreføre engasjementet til å gjelde hele sesongen 19/20.

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket