Grüner damer vant NIHF's Pokalturnering 2018

Helgen 16. - 18. mars deltok Grüners damelag i NIHF's Pokalturnering i Trondheim. Laget dro like godt hjem med pokalen i bagasjen!

2018-03-23
Margaret Aaram

Etter å ha tapt 3 - 1 for Stavanger 2 i åpningskampen lørdag morgen, tok Grüners hockeydamer revansje ved å slå eliteserielaget Sparta 3 - 1, og dermed bli nr. 2 i sin pulje.
Søndag morgen møtte Grüner vinneren av pulje 2 i Pokalturneringen, Nes IK, til semifinale. Det var en jevn kamp, men Grüner scoret flest mål og vinner kampen 2 - 1. Dermed var det duket for finale, hvor motstanderen ble Stavanger 2.
Stavanger 2 hadde desidert flest skudd på mål i kampen (skuddstatistikk 32 - 14) men fikk lurt kun en puck bak vår eminente keeper Desirè. Når vi i tillegg har lokomotiver som Celine og Ida Kristine til å lage mål i andre enden av banen, ender kampen 4 - 1 til Grüner Damer!
Fantastisk laginnsats og seier i Pokalturneringen er vi svært fornøyde med!

To av våre spillere ble også plukket ut til Pokalturneringens All Star Team: Kristin Husberg Antonsen som back og Celine Strandrud som løper. HURRA og gratulerer jenter! :D

Nå gledes det til ny sesong!