GRÜNER ISHOCKEY TAKKER JA TIL EVENTUELT KVALIK-SPILL FOR GET-LIGAEN

Grüner Ishockey besluttet i styremøte i går kveld å takke ja til en eventuell kvalik-plass for GET-ligaspill i sesongen 2019/2020.

2019-02-07
Styret Grüner ishockey

INFO FRA STYRET

Grüner A har levert svært bra resultater gjennom sesongen, og ligger i skrivende stund på andreplass i 1. divisjon (med like mange poeng som Comet, men foran p.g.a. resultatene fra innbyrdes oppgjør). De to øverste lagene skal spille kvalik om opprykk til GET-ligaen, og styret har nå takket ja til å delta i kvalik (dersom laget beholder andreplassen gjennom de siste kampene).
Kampene som gjenstår er som følger:

09.02. kl. 14.30: Grüner - Nidaros
13.02. kl. 19.00: Comet - Grüner
16.02. kl. 16.00: Gjøvik - Grüner
20.02. kl. 19.00: Grüner - Gjøvik

Siden det er tett i toppen, er alle kampene viktig for Grüner.
Kom gjerne på kamp og støtt opp om A-laget - en kvalik-plass hadde vært utrolig moro for hele klubben.

NB; om noen er nysgjerrige på hvorfor styret mener at dette kan være bra for klubben, så vil det være et informasjonsmøte i klubbrommet på mandag førstkommende kl. 18.00.

#heiaGrüner

Klubbens A-lag ligger nå på andreplass i 1. divisjon, og ved å holde seg på andreplass gjennom de siste kampene har klubben store muligheter til å nå et kvalik-spill.
Norges Ishockeyforbund har satt svarfrist i dag 7. februar kl. 12.00 for å gi tilbakemelding på om klubben takker ja til en eventuell kvalik-plass (og dermed også en plass i GET-ligaen dersom kvalik fører oss dit).
Beslutningen om å takke ja er tatt etter nøye diskusjoner rundt økonomiske forhold, isfordeling og hallsituasjon.
Vår konklusjon er at et eventuelt GET-spill ikke vil bety noe av negativ art for klubbens helhet, tvert i mot har styret sett at dette kan ha flere positive sider for klubben.
Grünerhallen er ikke tilrettelagt for GET-spill, og det må søkes om dispensasjon for å bruke hallen både i kvalik og evt. videre i GET-liga.

For klubbens medlemmer som ønsker mer informasjon inviterer vi til et informasjonsmøte mandag 11.02. kl. 18.00.